Ja, hur var helgen?

Haha, får nog motvilligt erkänna att jag gick ut på lördagen och söndagen var sjuuukt seg.
Men trots massa minus lyckades jag övertala min rumskompis att vi INTE skulle käka varken kebab eller pizza på vägen hem som vi brukar.. Vi gjorde pannkakor istället när vi kom hem. Inte jättenyttingt kanske men bättre än alternativet.

Fredagkvällen var bra och alla måltider har varit bra hela helgen, så jag är ändå nöjd..

Denna veckan däremot är lite svår för mig att hålla fast vid både träning och kost. Har tenta på fredag och hela min klass är i upplösningstillstånd för tillfället.. Blir långa dagar och väldigt lätt att käka godis etc för att hålla sig vaken och koncentrerad. Fast jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv för jag har lyckats övertala min pluggkompis att vi ska satsa på frukt, vatten och lite mörk choklad då och då. Och det går riktigt bra.

HUr går det för er?

Kommentarer
Postat av: ibifa

Det blir bättre. Så kan vi lägga upp det ordenligt. :) Jag börjar klura lite på idéer för 5 veckor, eller hur länge vi vill hålla på. Du kan ju också klura lite, när du har tid, så slår vi sedan våra kloka huvuden ihop. Lycka till på tentan!

2010-09-29 @ 22:24:45
URL: http://ibifa.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Är man 2 går det alltid lättare.



Jag lovar att uppdatera om vad han säger om maten. Nåt är det ju som är fel iaf

2010-09-30 @ 08:26:45
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: ibifa

Hallå! Hur gick tentan? Hoppas det gick bra!



Nu har jag funderat lite. Tänkte nåt sånt här.

Tid: 5 v, som vi tänkt innan. Så mellan 4 okt - 7 nov.



Först väger vi oss imorgon, den 4 okt. Kanske även mäter oss själva om vi vill det. Sen, om man står ut med det, kan man strunta i vågen tills de här 5 veckorna är slut. Då ser vi med spänning vad dessa veckor har gjort för skillnad. Men vet inte själv om jag skulle kunna hålla mig från att väga mig.



Förslag på veckoutmaningar. (Man kan ju givetvis ändra siffrorna beroende på vad vi hinner och vill)



• Minst 4 promenader/vecka

• Minst 3 pass/vecka

• 100 armhävningar & sittups/vecka

• Max 1 fuskdag/vecka

• 10 h motion på en vecka

• 1 min plankan varannan dag



Som morot och belöning om man varit duktig hela veckan kan man t.ex. ha en lite spakväll på söndagarna. Ansiktsmask, bada, fila fötterna..hah ja, you name it.



Ah, kommer inte på mer just nu. Finns hur mycket som helst man kan göra. :)

2010-10-03 @ 10:44:27
URL: http://ibifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0